29 juni

Återigen så har min uppdatering varit usel, min app på telefon har inte funkat (det gör den nog fortfarande inte) och jag har knappt haft tillgång till dator pga att jag jobbat så mycket men nu ska jag nog kunna få in ett litet inlägg.
 
Senaste tiden har jag hunnit med mycket.. Fyllt 20, umgåts med fina vänner och ovänner, jobbat osv! Sommaren har alltså börjat helt okej.
 
Idag är det fredag och jag är ledig enda tills på måndag, ganska skönt även fast jag älskar mitt jobb. Tror ärligt inte att jag har trivts så bra på något ställe förut, både personerna och stämningen är på topp. Love it! Men ska ta vara på mina lediga dagar nu och göra något istället, idag ska jag vara med F iallafall. Vi tänkte först dra ut men vi skippade det och bestämde oss för en liten myskväll med lite gott och film istället.
 
Nu ska jag ta en dusch sedan fixa mig lite, ska eventuellt på birsta efter och inhandla lite nytt. Sen HOPPAS jag att F är snäll och hämtar mig där, kan ju alltid tjata lite. Hörs sen!
 

Jobbjobbjobb

Usel uppdatering men det har sina förklaringar, har nämligen inte suttit någonting alls vid datorn sedan i söndags. När det är sommar så finns det inga som helst krav på att man ska behöva tillbringa tiden vid en fyrkantig skärm!

I måndags jobbade jag iaf min första dag, har fått ett vikariat som vårdare på ett ställe. Kan verkligen säga att jag trivs som fisken i vattnet, underbara människor och ett underbart jobb. Där vill jag stanna länge!! Sen kom mammsen och hämtade mig. Har tillbringat mina senaste dagar hos henne ute i juniskär också, kom hem till pappa idag.

Om en liten stund kommer min fina prins hit, blir lite mys framför någon film eller liknande. Få se vad vi hittar på, har iallafall precis varit och köpt en massa godsaker till kvällen! Sen imorgon blir det jobb igen, från 12.00-21.00, sen är det fredag och dagen efter det (lördag) så är det min födelsedag!! 20 år, huga vad tiden går fort.. Kändes som jag nyss fyllde 12. Aja, blir premiärturen på bolaget iallafall, sen eventuellt en tripp till stockholm eller också bjuder jag hem mina närmaste vänner. Svårt att bestämma mig! ♥


Helgen.

Har inte uppdaterat på hela helgen, de beror på att jag har varit hos mamma och inte haft med mig någon dator, sen har jag varit ute nästan hela dagarna, så fint väder.

I torsdags
åkte jag till mamma, min halvsyster tog studenten så vi firade henne. Den dagen/kvällen var hur trevlig och rolig som helst, åt god mat, drack massor med vin osv. Vi hade verkligen supertrevligt!

I fredags var jag bakis, låg i sängen hela förmiddagen, kunde inte ens resa mig upp. På kvällen mådde jag bättre så då fick jag och tre andra för oss att vi skulle sova på studsmattan, bäddade där ute och frös arslet av oss, typ.. Somnade vid 1, gick in vid 6 på morgonen för att ja såg en räv under studsmattan + att det var så äckligt kallt..



På lördagen gjorde jag inte så mycket, klippte gräset och låg ute i solen bara. Umgicks med familjen hela dagen och kvällen! Och idag har det varit samma sak, åkte till pappa för några timmar sedan och har tagit det lugtn enda sen dess.

Imorgon jobbar jag första dagen på mitt nya jobb också, 06.45-17.00! Det blir nog riktigt roligt, längtar faktiskt även fast jag är lite nervös. Men det går nog bra! Därför ska jag ta en dusch nu och sedan sova, lång dag imorgon. Godnatt!

Sveriges nationaldag

Igår var jag ju somsagt i umeå, kom dit vid 10.30. Hälsade på en vän till familjen som ligger där uppe också, var absolut inte roligt och jag hoppas att han blir frisk snart! Tycker inte om att se folk ligga nersövda med slangar osv, de har hänt förut och det skapar bara massa dåliga minnen. Menmen, huvudsaken att han kommer att bli bra!

Sen hade vi lite andra ärenden där uppe också, vi åkte hem vid 13.30 ungefär! gick upp till sara nästan direkt när jag kom hem, pratade lite med henne och även med mikaela som kom efter ett tag. Gosade lite med småbarnen, saras lilla milo och även julias neo som sara var barnvakt åt. Sen gick jag hem, meningen var att jag skulle till stan på kvällen men orken var minimal och jag var så otroligt trött efter dagens resa! Hua.. 

Idag är det nationaldagen och jag är ledig, skönt. Idag ska jag nog vara med alex, vi tänkte ta en sväng på stan sen ikväll får jag se! Imorgon börjar jag på nya jobbet iaf, sen är det studenter som ska firas! Mycket denhär veckan känns det som, men det ska bli roligt. nu ska jag ta en dusch så att jag piggnar till, sen åka in mot stan! ♥


-


UMEÅ

Igår gjorde jag middag, kycklig, ris och sås! Det blev supergott och jag blev nöjd. Efter middagen la jag mig i soffan, kollade lite på tvn och försökte sova en liten stund men blev väckt av brorsan och hans kompis så det var nästan omöjligt. Gjorde inget speciellt igår, orkade inte.. Somnade vid 12 på kvällen också, en himla skillnad om man tänker på när jag somnade natten innan!

Nu har jag iallafall precis fixat mig och om en halvtimme så åker jag och pappa till umeå. Vet inte när vi kommer men det blir nog ikväll någonång! Får jag tråkigt så mobilbloggar jag bara, har iallafall laddar ner appen så vi får se hur jag gör.

Men nu måste jag göra mig klar och klä på mig, hörs sen! ♥


4 juni

Kom alldeles precis innanför dörren, dagen har varit helt okej trots att jag försov mig ganska regält imorse men det gick bra ändå, tur det. Tog en lunch med josefin och snackade lite skit med henne också! Inga konstigheter.

Efter nattens inlägg så gick det ändå inte att sova, somnade kanske 6 imorse så det förklarade ju morgonens stress som jag fick. Drömde sjuka drömmar dom få timmarna som jag sov också, usch.. Ikväll tänker jag iallafall somna tidigt, den saken är säker. Ska ta en lång promenad med musik i öronen så att jag lättare kan slappna av när jag ska sova sedan, det brukar funka tycker jag.

Imorgon är jag ledig, ska upp till umeå till sjukhuset där. Hoppas att det går bra! Tar taxi upp och den går 7.30 imorgonbitti så helst av allt så vill jag vara utvilad.. Nu ska jag äta lite sen försöka göra något bra utav resten av dagen, hörs sen! ♥


Omöjligt att sova



Dehär bör nog vara mitt livs jobbigaste natt, iaf på riktigt länge..
Har legat i sängen i flera timmar, stängde av datorn vid 1 och tänkte försöka sova. Har verkligen legat och vridit och vänt mig i flera timmar, det är helt omöjligt att somna. Jag kan inte ens ligga normalt! Blir sjukt less..

Imorgonbitti ringer klockan 7.15, skulle få sovmorgon till 8.40 egentligen men eftersom jag kom på att jag måste duscha så blev sovmorgonen inte så långvarig. Ne nu ska jag försöka att somna, jag måste! ♥ ska upp om nästan 3 1/2 timmar. Fyy!


KÄRLEK


Det går nog inte en enda dag utan att jag tänker på dig, på det vi har haft och på oss två tillsammans.
Vi två har känt varandra så länge, vi känner och kan varandra helt utan till.


Jag minns första gången vi umgicks, jag gick i nian och var femton år gammal, vilket då kändes stort.
Jag minns att jag skolkade från skolan och gick hem till dig, du kom och mötte mig halvvägs.
Vi låg hos dig, jag hade precis piercat tungan och kunde inte prata, du bara skrattade..
Vi slog på en film, låg och höll om varandra och kramades länge. Sen gav du mig den första pussen!
En puss som helt plötsligt blev hur många pussar som helst.
Jag minns vad han som piercade mig sa:
- "varken snusa, röka, pussas, ha oralsex osv på 2-4 veckor.."
För mig hade de bara gått en dag, jag kunde inte motstå dig, jag svävade på moln.

Efter det så smsade och pratade vi mycket, vi träffades lite då och då men tillslut gled vi ifrån varandra.
Fem år höll det på sådär, vi höll på fram och tillbaks, de gick ett halvår och sen träffades vi igen osv.
Jag förstår inte hur vi orkade? Vad höll vi på med?

Men en dag minns jag riktigt speciellt..
Du kom hem till mig och vi satt och spelade xbox och drack lite vin. Det var då allt började!
Jag var så rädd, mina känslor som hade försvunnit för dig började byggas upp, jag kunde inte sluta tänka.
Minnen från förr började sakta fylla mitt huvud och jag kunde inte tänka på något annat!
Jag var rädd att du skulle försvinna och att jag skulle stå där ensam igen.

Vi träffades många gånger efter det, vi gjorde roliga saker tillsammans, pratade som vi aldrig hade gjort förut.
Efter ett tag började allt kännas annorlunda, men jag var fortfarande rädd.
Tillslut fick jag orden ur dig, ord jag aldrig trodde att du skulle säga.
- "denhär gången vill jag verkligen satsa på oss två, på riktigt"
Jag blev helt stum, sa han verkligen så? Allt som redan kändes så bra kändes tusen gånger bättre!
Jag var så lycklig och så glad, killen jag hade krigat för i flera år. 

2 januari ♥
Första månaderna tillsammans var helt perfekt, felfria och jag kände mig kärare än någonsin.
Jag spenderade alla mina dagar med dig och jag kände hur min kärlek bara växte mer och mer.
..Men tillsut tog det stopp, och ingen av oss fattade varför!
Vi hörde mindre av oss och vi träffades knappt, jag kan inte fatta hur de kunde bli så?
Att vi träffades så sällan gjorde också att vi började bråka, bråka över ingenting egentligen.
Vi skrek åt varandra, kallade varandra fula saker, vi kunde knappt prata med varandra.
Det hände saker där imellan som jag aldrig trodde skulle hända helt enkelt!

Hur mycket skit vi än har sagt om-och till varandra, hur mycket skit vi två än har gått igenom.
Så kan jag inte sluta älska dig, jag kan heller inte sluta sakna dig så fort vi inte ses!

Du har varit den som jag har kämpat för så länge, du har varit den som har stått mig närmare än någon annan.
Jag kan inte tänka mig ett liv utan dig, det går inte.
Vi har lovat varandra att detta aldrig mer ska hända, vi får inte svika varandra en gång till.
Du är mitt ljus, min styrka. Och utan dig så kan jag inte vara den jag egentligen är!

Denhär helgen har jag spenderat tillsammans med dig,
den helgen har fått mig att verkligen fundera, tänka och inse vad jag borde göra.
Vi har pratat, kramats och allt har verkligen känts så otroligt bra.
På något sätt så har det känns bättre än alla dom andra miljoner gångerna, varför vet jag inte.

Jag är verkligen lycklig med dig, det är verkligen dig jag vill vara med.
Hur mycket skit vi än har tagit från varandra, så hoppas jag idag att vi kan se det som en lärdom.
Det är bara mänskligt att fela, och gör man inte fel så är det svårare att sedan göra rätt!

Jag älskar dig, de vet du. Och jag kommer aldrig släppa taget om dig!


3 juni 2012

Kom hem för en timme sen, var in till stan och lämnade lillsyrran samtidigt som vi mötte upp mammsen. Brun hon var! Vill också åka utomlands, gör förmodligen de något i sommar om jag får tillfälle och ifall jag kan ta ledigt i några dagar. Jobbar ju varje dag nästan!

Imorgon ska jag upp vid halv 9, lite sovmorgon fick jag iallafall, slutar vid 4 tror jag och då ska jag nog eventuellt dra iväg och träna. Kan behövas känner jag! Sen på tisdag är jag nog ledig eventuellt, och sen på onsdag är det ikea hela dagen och sen på kvällen ska jag kanske umgås med en kompis som jag gick i skola med hela högstadiet, grymt längesen vi sågs så det kan bli roligt.

Men nu ska jag iallafall ta en dusch och sedan krypa ner i sängen och se någon film.
Måste vara pigg imorgon!


DAGENS




Dagens vill ha: massa pengar
Dagens klädsel: one piece
Dagens smink: inge smink alls
Dagens frisyr: uppsatt i en knut
Dagens händelse: inte hänt nå speciellt idag
Dagens låt: klicka här så får ni se
Dagens planer: hämta mamma på tågstation
Dagens saknad: mammsen och j.
Dagens drog: musiken
Dagens längtan: mamma
Dagens köp: har inte köpt något
Dagens humör: glad men trött



-


Film, mat och sängen

Designen är fortfarande inte 100% färdig men nu orkar jag verkligen inte göra något mer så den får vänta ett tag till.

Har precis ätit, de fick bli spagette och köttfärssås idag, enkelt och snabbt. Skulle egentligen in till stan och ta en fika med viktor men den får vi skjuta upp. Annars så ska jag inte göra så mycket nu, ligga i sängen och kanske titta på en film. Blir så trött av dehär vädret, de regnar som aldrig förr.. Vill åtminstonde kunna gå ut, nu kan man knappt öppna ytterdörren utan att se ut som om man kom direkt från duschen! Det uppskattas inte..

Ska försöka hitta lite blogginspiration, skriva om nånting kul, just nu har jag ingen ork men jag lovar att jag ska försöka fixa det senare. Ska leta fram en bra film nu istället! ♥


En bild på mig och mikaela från förra helgen, har tyvärr inga andra bilder på denhär datorn..

DESIGN

Om bloggen är konstig så är det jag som försöker fixa mig på en design..
Ha förståelse över detta, att fixa sånthär är verkligen inte min starka sida...


MAMI IS HOME




IDAG KOMMER MIN FINASTE MAMMA HEM! ♥ Och jag är superlycklig.. Inte träffat henne på två veckor, hon har varit i grekland en vecka och innan det så har jag varit hos pappsen. Ska bli otroligt kul, vi brukar prata med varandra varje dag om ALLT, nu har vi endast pratat en gång.. Huhu!

JOBB




WILLIAM SPETZ

Har suttit och kollat på denhär killen hur länge som helst nu, har säkert sett varenda klipp han har på youtube.. Dehär är typiskt min humor, älskar människor som vågar bjuda på sig själv!







Lev varje dag som om den vore din sista

Testar lyckan på denhär bloggen, nu kommer säkert alla mina "närmaste" undra varför jag byter blogg stup i kvarten, men jag tänkte faktiskt stanna på spotlife men när de gällde inläggen så funkade ingenting, gick ibland inte att lägga in bilder, texten hamnade lite överallt och ibland fick man inte ens med mellanslag när man skriv något. Jag är för dålig på att kunna åtgärda sånt så jag bytte blogg istället, enklast så!

Denhär helgen har varit riktigt lugn, har varit med J både fredag och lördag. Har legat hemma hos mig och bara tagit de lugnt, kollat på film och ätit godis. Har också fått jobb, ska jobba på ett demensboende 97% av hela sommaren + eventuellt mer efter sommaren. Känns riktigt roligt! Men nu ska jag ta en snabbdusch och sedan försöka fixa till denhär bloggen, få se hur långt ja kommer idag. Men ska iaf försöka stanna kvar på denhär sidan nu, vill ju ha nånstans att skriva och inte lämna avtryck på varenda jävla bloggportal i hela sverige (vilket jag har gjort nu tro ja) .. Hörs sen! ♥


Fick bli en gammal bild på mig och j, vi är inte tillsammans nu men de var den enda ja hade på denhär datorn.




RSS 2.0