SBT

Denhär veckan har varit lugn, haft de lite jobbigt med magen (smärta så att jag ibland bara vill vika mig dubbelt) men de börjar bli bättre och jag är snart på banan igen. 
 
Jag har jobbat några dagar, varit med min älskling, varit mycket med min mamma och lillasyster osv. Igår bjöd mamma på en liten "slapp-middag" också, det blev pizza men jag klagar absolut inte. Sen vart jag och emelie uttråkade så vi ringde en kompis till mig som kom till oss och sen for vi runt lite i hans megasnygga bil, åkte på ica och handlade snus (ska sluta).. Sen fick vi skjuts hem igen och då var vi bara hemma och tog det lugnt! 
 
Har alldeles nyss beställt lite småsaker från stylebytyra, bla. en läppsak som jag hade ett stort beroende av för ett tag sen! Fick syn på den igen och klicka hem 3 stycken på en gång. Får lön imorgon också, har en massa födelsedagar i oktober som jag måste handla till. Först min lillasyster den 1a, sen brorsan den 15onde och sen fredrik den 18onde. Kommer bli pank, haha!
 
Annars imorgon så har jag inga större planer, är ledig så ska nog bara ta de lugnt. Få se om det dyker upp något! I helgen är jag iallafall bjuden på två fester som verka ska bli riktigt roliga, sen är det också snack om både stockholmsresa och gävle. De lär ju ska sluta med att jag bara sitter här hemma med en cola i handen, har blivit en riktig torrboll när det gäller utgångar. Antingen jobbar jag, är med fredrik eller också är jag alldeles för trött! Aja nu ska jag ta en dusch och smsa, pussss!

HAHA

 
 
Dehär måste vara den skönaste människan på jorden, kan inte sluta titta på alla hans filmer på youtube!
Han har gjort min dag, återigen! Så jäkla rolig.

hemsk huvudvärk

Inatt mådde jag rent ut sagt förjävligt, somnade vid 3 och vaknade vid 5 imorse av världens huvudvärk, aldrig mått så illa heller i hela mitt liv, kunde knappt öppna ögonen. Vid 6 somnade jag om i hopp om att huvudvärken skulle vara borta när jag vakna men inte då, vaknade vid halv 10 igen av samma sak, somnade om och vaknade igen vid 12. Har mått hemskt illa och jag kunde knappt titta där det var ljust, usch så hemskt det var. Det gick över för kanske en timme sedan och nu har jag bara lite ont, börjar tro att jag har migrän faktiskt.. Det är inte första gången dehär händer men det var iaf den värsta av gångerna! Aja, ska ringa vårdcentralen och prata med dom imorgon om dehär så kanske jag kan få prova nån migränmedicin nästa gång de händer..
 
Annars har jag inte gjort någonting, kände mig så risig så tog en lång härlig dusch med mitt favoritshampoo precis. Underbart, sen fråga en kompis mig nyss om jag ville följa med på bio ikväll men jag vet inte än. Få se hur jag gör! Ska krypa ner under täcket och vila en stund nu iallafall, skriver mer senare!
 

Jag älskar dig


skor

Skrev förresten för någon dag sedan att jag hade köpt nya skor, här har vi dom! Köpta för ingenting (400 eller 499 tror jag att det var) och dom är verkligen underbara att gå i trots 12cm klack, kärlek är det iaf!
 

Pojkvänsmys!

Igår var ju somsagt jag och madeleine på birsta, hon shoppade massvis medans jag endast fick med mig lite småsaker. Efter lite spring så fick kvinnan väldigt ont i sina fötter, att springa runt i skyhöga klackar i några timmar på en shoppingrunda är inte det lättaste så jag fick den smarta iden att låna en rullstol åt min handikappade vän. Med henne dragandes i dendär stolen så fortsatte vi vårat shoppande, jag slet och hon njöt, unge..
 
Vid 7 kom min älskade pojkvän in till birsta han också så jag gav bort madeleine till han så att mina armar fick vila lite haha, sen vid 8 skiljdes vi åt. Jag och fredrik åkte hem till han en sväng sen åkte vi på ica och hyrde film och köpte lite gott sen for vi hem till mig i juniskär, låg i sängen i några timmar och tjockade oss.
 
Vid 12 så var vi lagomt uttråkade och förbaskat pigga så vi gick ut, skulle ta en promenad men jag hade bara klackskor med mig till mamma och alla skor som fanns där hemma var minst 4 storlekar för stor för mig så vi tog bilen istället. Åkte runt lite, lyssnade på musik och åkte sedan ner till vattnet. Hade en supermysig kväll faktiskt! Såna kvällar måste vi ha fler av. Sen åkte vi ut till bergafjärden och kollade lite men där var det så mörkt så jag ville hem (skyllde på mensvärk) så ifall du läser dehär så var de bara pga mörkret, din flickvän är nämligen mörkrädd..
 
När vi kom hem så tog vi en mysig dusch tillsammans och kröp sedan ner i sängen och somnade tillslut, vaknade imorse av att både mamma och fredrik försökte väcka mig i omgångar. Har blivit grymt morgontrött på senaste tiden, förstår inte.. Tillslut kom jag upp och pratade med dom ett tag!
 
Annars under dagen tog jag det bara lugnt, var med mamma på jobbet en stund, pratade lite med mitt egna jobb också och fick lite papper som jag skulle ha sen har jag bara legat hemma och degat. Vid 8 drog jag ut och umgicks med josefin, åkte runt och snackade bara sen åkte jag med henne hem till söråker igen för hon skulle ändå åt de hållet så nu är jag hemma hos pappa. Älskar min säng här, skulle kunna bo i den! ♥ Nu ska jag lyssna på lite musik och smsa lite sedan försöka sova, blev ett långt inlägg dehär men jag hoppas att ni överlever! puss
 

Har dåligt med bilder just nu så det får bli en på mig och brorsan,
jag älskar dig oavsätt vad som händer!

birsta

Blev väckt imorse av brorsan vid 10 men vägrade att kliva upp, det blev ett jäkla liv och jag fortsatte sova. Underbart! Sen vid 12 vaknade jag igen av mig själv, inte lika morgonsur och mycket piggare. Låg kvar i sängen en lång stund sen log jag på spotify och dunkade lite musik i min ensamhet. Alldeles nyss har jag tryckt i mig lite thaimat också som pappa var snäll coh tog med sig hem, hur gott som helst men starkt, trodde allvarligt att käften skulle brinna upp..
 
Har planer på att ha en liten dejt med madeleine på birsta idag också, kan bli mycket trevligt. Jag sa att jag endast följer med om hon bjuder på mat och det skulle hon göra, vilken charmig kvinna alltså! Sen ikväll har jag eventuellt ytterligare en dejt inplanerad men det blir med min kära pojkvän, trevlig dag det kommer bli. Ne nu ska jag sminka mig och ta på mig lite vettiga kläder som man kan vistas utanför sin bostad med (just nu har jag gröna byxor, vit/blå tröja och rosa strumpor...) Skriver mer sen!
 

Gammal bild på mig och madeleine, en kväll för längesen!

dagen!

Igår så rensade jag lite lådor i mitt rum, har så mycket smink som ja inte använder så jag la bort/slängde en del sen gjorde jag så att jag bara har smink som jag faktiskt använder framme. Blev riktigt bra, satt även upp en lampa vid spegeln så att det blir bra "sminkljus" eller vad man nu kan kalla det. La mig i sängen, låg och lyssnade på spotify och satt vid datorn nästan hela natten, hur mysigt som helst.
 
Imorse blev jag väckt vid 11 av att vi skulle iväg och kasta lite sopor sen helgens rensning här hemma, sen skjutsade vi mathias till bussen och jag följde med pappa till birsta sen vårdcentralen och nu ligger jag åter igen hemma i sängen, skönt.
 
Ikväll funderar jag faktiskt på om jag skulle ta hit någon kompis eller så, är sugen på att köpa lite gott och kanske ha någon filmkväll eller liknande. Det var längesen! Få se hur det blir.
 
 

Helgen.

 
I fredags så tog jag det bara lugnt, mestadels här hemma faktiskt. Vid ett så drog jag och pappa iväg på en husvisning, huset var helt okej men vi får se hur vi gör. Sen åkte vi hem till mamma en sväng och hämtade även lillsyrran där, åkte och handlade lite, jag och emelie köpte nya skor (mina är jag så jäkla kär i!!) sen åkte vi hem, jag och syrran tog en promenad sen har jag bara suttit hemma. Jag umgicks med brorsan hela kvällen sen, det blev en otroligt uppskattad kväll och det var verkligen längesen bara han och jag gjorde något tillsammans. Vi hyrde två filmer som vi kollade på, åt lite chips och dipp och spelade wii i flera timmar. Somnade otroligt sent, vid 5 på morgonen kanske.
 
I lördags/igår så vaknade jag vid 12, eller jag blev väckt.. Då började allvaret med städning, städning och återigen städning. Vi rensade en massa grejer, jag hjälpte även grannen att klippa våra gemensamma buskar ute. Tog ungefär hela dagen med allt som vi gjorde, storrensade huset kan man nästan säga. Sen vid 6 på kvällen så åkte jag och brorsan in till stan, käkade på donken och mötte min älskling. Sen åkte vi bort till nöjeshallen och körde lite gokart, hur kul som helst. Som avslut på kvällen så gick vi på bio och såg snabba cash 2, filmen var hur bra som helst så jag förstår verkligen inte dom som säger att den är dålig, ingen av oss tre tyckte det iallafall. Den var slut vid 23.00 ungefär, då for vi hem till fredrik och hämtade lite filmer, sen åkte vi på statoil och handlade lite gott och for sen hem till mig i söråker, vi låg alla tre (jag, brorsan och fredrik) i min säng och kollade på filmer och åt lite gott, hur mysigt som helst, pratade massa och bara tog det lugnt. Jag och fredrik somnade sen vid 3 kanske, vaknade vid 12 imorse och låg kvar i sängen till 2 kanske. Massa mys!
 
Förutom det idag så har jag inte gjort något speciellt, åkte till birsta och handlade lite med pappa sen åkte vi hem. Hade lovat pappa att jag skulle göra middagen idag så jag gjorde tacos, blev riktigt gott. Sen nu ligger jag i min säng bara och lyssnar på musik och sitter vid datorn. Ska strax ta en dusch så jag får skriva lite mer någon annan gång!

6 september

Dagen imorse började helt okej, tog en sovmorgon till 12 eftersom jag är ledig och inte jobbar idag. Vaknade iaf av att pappa hade besök och med sig hade detta besök världens godaste räkmacka som jag fick, tröck i mig den lite snabbt sen bytte jag om och fixade mig för att sedan följa med pappa på birsta för andra dagen i rad. Idag köpte jag dock inget som igår då både en byrå, sminkgrejer osv fick följa med hem.
 
Efter birsta så åkte vi hem och sedan dess så har jag bara tagit det lugnt, försöker vila så mycket som möjligt så att jag ska bli 100% frisk snart ifrån all hosta och huvudvärk, febern är iallafall borta nu så det känns kanon. Var ute och hjälpte grannen att klippa buskarna också haha, umgicks även lite med hennes 1 1/2 åriga son som var ett riktigt charmtroll, hur söt som helst. Sen var farmor på besök en sväng också så pratade lite med henne om allt mellan himmel och jord, jag har aldrig riktigt förstått att man kan prata så mycket med henne men idag fick jag verkligen reda på det, hon som jag trodde skulle förstå mig minst visade sig kunna förstå mig mest. Älskvärt!
 
Nu ska jag försöka få tag på min döda pojkvän som är ute någonstans och åker med nån tjejkompis sen ta en dusch och försöka sova, imorgon är det husvisning på g så måste vara pigg! godnatt.
 

En bild på mig och en mycket saknad vän, loveyou!

-


kryssning!

För en vecka sedan så drog jag och några tjejkompisar iväg på kryssning till Åbo, de måste ha varit bland de roligaste ja någonsin har gjort. Mycket skratt, många goda drinkar, träffade otroligt fina människor som vi även hängde och spenderade mycket tid med. En väldigt uppskattad resa!
 
När vi kom hem till sundsvall igen så kom min älskling och hämtade mig på bussstation, åkte hem till han och umgicks bara. Sen på morgonen därpå så åkte vi på subway och bakiskäkade lite sen for vi hem till min mamma, spenderade några timmar där sen stannade jag kvar där i några nätter. På lördagen åkte jag till min gamla vän wiktor och umgicks med grabbarna från gamla klassen på högstadiet, hur roligt som helst. Spelade spel, skrattade osv. Riktigt kul, vid 5 på morgonen så åkte jag hem till fredrik och sov där. På morgonen åkte vi på max sen for jag upp till min morbror och hälsade på han och mina småkusiner, åkte sen till mormor och umgicks med henne. Sen for jag till mammas jobb och var där ett tag.
 
Annars har jag inte gjort något speciellt, blivit riktigt sjuk efter kryssningen men börjar äntligen bli bättre idag, skönt.
 




Har massa bilder men dom tar vi en annan gång :D


egypten

Min finaste mamma har bokat resa till Egypten så den 24 januari åker vi, bara hon och jag!
Längtar <3



RSS 2.0